Våre tiltak mot koronavirus (Covid-19)

Vi mottar for tiden mange spørsmål fra våre kunder angående koronapandemien (Covid-19). I denne artikkelen har vi samlet informasjon og vanlige spørsmål og svar, slik at du som kunde kan holde deg best mulig orientert. Vi følger utviklingen tett og oppdaterer denne nettsiden fortløpende.

Hva gjør LabMo i forhold til koronapandemien?

Vi følger til enhver tid norske myndigheters gjeldende retningslinjer, råd og anbefalinger for å begrense smittefare. Vår høyeste prioritet er helsen og sikkerheten til våre kunder og ansatte. Vi har derfor iverksatt en rekke tiltak for å motvirke smittespredning og for å beskytte både våre kunder og våre ansatte best mulig. Dersom situasjonen krever det, står vi klare til å ta ytterligere grep og innføre nye tiltak.

Kan jeg fremdeles bestille varer som normalt?

Ja, inntil videre kan du bestille varer som normalt. Vårt mål er å hele tiden kunne levere som normalt, til tross den pågående koronapandemien. Vi gjør vårt beste for å opprettholde vareutsendelser som normalt, men du må være forberedt på det kan oppstå forsinkelser. Inntil videre tilbyr vi dessverre ikke ekspressleveranser pga. usikre leveringstider.

Bør jeg bestille inn ekstra varer for eget forbruk?

Som kunde bør du selv vurdere om det er hensiktsmessig å bestille inn ekstra partier av nødvendige forbruksvarer og laboratorieutstyr til eget lager. Vi fraråder panikk-hamstring, men vi har samtidig forståelse for at enkelte kunder kan ha behov for å sikre seg mot eventuelle senere forsinkelser og leveringsutfordringer som kan tenkes å oppstå i forbindelse med den pågående koronapandemien.

Kan jeg bestille varer på Coleparmer.com?

Nei, som norsk kunde kan du foreløpig ikke bestille varene direkte på Coleparmer.com. Du vil uansett bli henvist til oss som er autorisert norsk forhandler for videre hjelp. Den letteste og raskeste måten å bestille på er derfor at du tar direkte kontakt med oss. Du kan selvfølgelig først benytte den amerikanske nettsiden Coleparmer.com som en varekatalog, og finne frem til produktene du ønsker å bestille. Husk å notere ned de aktuelle varenumrene (item # EW-12345-67) og antallet det gjelder. Deretter kontakter du oss direkte. Vi hjelper deg videre med pristilbud i norske kroner og bestilling av varer til norsk adresse. Her finner du vår kontaktinformasjon.

Hva gjør Cole-Parmer i forhold til koronapandemien?

Cole-Parmer har iverksatt omfattende smitteforebyggende tiltak og har tett dialog med sine samarbeidspartnere for å opprettholde alle produksjon- og distribusjonslinjer som normalt. Her kan du lese oppdatert informasjon fra Cole-Parmer.

Blir leveringstid for pakker endret i Norge?

Vi benytter Bring som vår fraktleverandør i Norge. Bring opplyser at alle leveringstider for tiden skjer som normalt, men at avvik vil kunne forekomme i tiden fremover. Vi gjør vårt beste for å opprettholde vareutsendelser som normalt, men du må være forberedt på det kan oppstå forsinkelser. Inntil videre tilbyr vi dessverre ikke ekspressleveranser pga. usikre leveringstider. Bring opplyser at for å redusere smittefare skal du som varemottaker ikke signere på PDA, men la sjåføren registrere leveringen supplert med GPS koordinater. Her kan du lese oppdatert informasjon fra Bring.

Blir varene pakket på en trygg måte?

Ja, vi og våre samarbeidspartnere følger norske myndigheters gjeldende retningslinjer og anbefalinger for å forhindre smitte. Vi har tatt forholdsregler, og alle våre ansatte pålegges å følge myndighetenes råd om håndhygiene og hostehygiene. Alle ansatte utfører hyppig og grundig håndvask med såpe og vann, bruker håndsprit som desinfeksjon og engangshansker for å minske smittefaren. Alle ansatte jobber også med en minimumsavstand til andre personer på minst 2 meter. Ansatte med luftveissymptomer eller sykdomsfølelse møter ikke på jobb, selv med milde symptomer. Vi har også innført en rekke ekstraordinære hygiene- og renholdstiltak på vårt varelager og på våre kontorer.

Vil kundesenteret være åpent som vanlig?

Vårt kundesenter har vanlige åpningstider (mandag-fredag, kl 09:00-17:00). Du kan kontakte oss via e-post eller telefon. Vi hjelper deg gjerne som kunde, men om du opplever noe lengre responstid enn vanlig, håper vi du har forståelse for dette. For tiden kan det ta opptil 2-5 arbeidsdager før din henvendelse blir besvart. Vi besvarer alle henvendelser fortløpende, og alle som tar kontakt med oss vil få svar.

Blir det endret leveransetid for vareimport inn til Norge?

Internasjonalt går alle forsendelser av post, pakker og godstransport foreløpig som normalt. Selv om grensene i de fleste land er stengt for passasjerer så vil vareforsendelser og godstrafikk gå som normalt i forhold til den informasjonen vi har per dags dato. Myndighetene sin klare intensjon er at varetransport skal gå som normalt. Det kan likevel oppstå forsinkelser på vareimport inn til Norge. Vi gjør vårt beste for å opprettholde vareutsendelser som normalt, men du må være forberedt på det kan oppstå forsinkelser. Inntil videre tilbyr vi dessverre ikke ekspressleveranser pga. usikre leveringstider. For enkelte produkter er det nå lengre leveringstid enn normalt. I enkelte land har fabrikker vært midlertidig stengt av de nasjonale myndighetene, og vareutsendelser derfra har da blitt forsinket. Vi gir deg mer informasjon hvis dette gjelder varer du har bestiller eller ber om pristilbud på. Alle leveringsdatoer i pristilbud vi sender ut vil til enhver tid være oppdatert.

Vil det være mulig å bestille tilleggstjenester utover vanlig frakt?

Våre fraktpriser følger leveringsbetingelsene i Incoterms 2020: DDP (Delivered Duty Paid). Vi benytter Bring som vår fraktleverandør i Norge, men valg av andre fraktleverandører kan avtales på forespørsel. På grunn av smittevernstiltak for våre ansatte og våre samarbeidspartnere blir det inntil videre begrenset mulighet for å bestille tilleggstjenester som innbæring av varer til sluttdestinasjon i bygget (enkeltrom/etasjer), montering/utpakking av utstyr, avemballering (fjerning av emballasje) og retur av EE-avfall. Vennligst kontakt oss for å avklare hvilke tjenester vi kan tilby utover vanlig frakt.

Hvilke tiltak gjør LabMo for de ansatte?

På bakgrunn av de anbefalinger norske myndigheter har gitt, jobber nå alle våre ansatte på hjemmekontor. Vi har minimumsbemanning fysisk tilstede på kontor og varelager ved behov. Alle ansatte har alltid full tilgang til alle våre datasystemer, også fra sine hjemmekontor. Alle møte- og reiseaktiviteter er innstilt inntil videre, og vi benytter videokonferanser (Microsoft Teams, Cisco Webex, osv.) som alternativ.


Takk til alle som deltar i smitteverns-dugnaden!
Hjelp oss med å begrense smittespredningen. Vi oppforder alle til å følge gjeldende anbefalinger og retningslinjer fra myndighetene:


Kontakt oss gjerne dersom du har ytterligere spørsmål, eller om det er noe annet vi kan hjelpe deg med.


Pumpeskolen


Flere aktuelle saker


Bla i nyhetsarkivet

Se hele nyhetsarkivet med alle publiserte artikler.

Copy link
Powered by Social Snap