Ofte stilte spørsmål om Cryopak Escort iMiniPlus PDF temperaturlogger
1. Hvor finner jeg brukerveileder for Cryopak Escort iMiniPlus PDF temperaturlogger?
LabMo og Helsedirektoratet har i fellesskap publisert to norske bruksveiledere (hurtigveiledere) for Cryopak Escort iMiniPlus PDF temperaturlogger. Den første bruksveilederen gjelder normal bruk av temperaturloggeren sammen med vaksinedosene i kjøleboksene, den andre brukerveiledningen gjelder programmering av temperaturloggeren (for administratorer). Vennligst kontakt oss om du ønsker tilgang på disse norske brukerveilederne. Komplett bruksanvisning (på engelsk) fra produsenten (Cryopak Digital) kan også leveres på forespørsel.
2. Hva gjør jeg dersom en alarm er synlig i displayet?
Dersom «High alarm» eller «Low alarm» lyser i displayet, betyr det at temperaturloggeren har målt temperaturer over 8°C («High alarm») eller under 2°C («Low alarm»). Følg instruksjonene (punkt 4 og 5) som står i den første bruksveilederen (normal bruk av temperaturloggeren). Se spørsmål 1 for å finne brukerveiledningen. Ved utløst alarm må du alltid avklare om det har skjedd temperaturkritiske avvik eller ikke. Ved spørsmål om vaksiner, temperaturgrenser og holdbarhet, kan du kontakte Folkehelseinstituttet på e-post: vaksineforsyningen@fhi.no
3. Hvordan kan jeg fjerne en synlig alarm i displayet?
Dersom «High alarm» eller «Low alarm» lyser i displayet, betyr det at temperaturloggeren har målt temperaturer over 8°C («High alarm») eller under 2°C («Low alarm»). Avklar først om det har skjedd temperaturkritiske avvik eller ikke (se spørsmål 2). Dersom alarmen er blitt utløst pga. en ukritisk feil eller en ubetydelig hendelse, så kan du fjerne alarmen ved å programmere temperaturloggeren på nytt, se spørsmål 4.
4. Hvordan programmerer jeg temperaturloggeren?
For å nullstille eller programmere temperaturloggeren må du benytte Cryopak Console Pro Software (gratis programvare fra produsenten). LabMo og Helsedirektoratet har i fellesskap publisert en brukerveiledning som gjelder programmering av temperaturloggeren, samt installasjon Cryopak Console Pro Software. Følg denne brukerveilederen når du skal programmere temperaturloggeren og installere Cryopak Console Pro Software. Se spørsmål 1 om du trenger tilgang på brukerveiledningen.
5. Må jeg ha administratorrettigheter for å installere Console Pro Software?
Ja, for å installere Cryopak Console Pro Software på en Windows-PC må du være innlogget med en bruker som har administratorrettigheter. Snakk med din IT-avdeling om dette. LabMo og Helsedirektoratet har i fellesskap publisert en brukerveiledning som gjelder programmering av temperaturloggeren, samt installasjon Cryopak Console Pro Software. Følg denne brukerveilederen når du skal programmere temperaturloggeren og installere Cryopak Console Pro Software. Se spørsmål 1 for å finne brukerveiledningen.
6. Må jeg ha administratorrettigheter for å bruke Console Pro Software?
Noen ganger ja, og noen ganger nei. Dette er avhengig av hvordan sikkerhetsinnstillingene på din Windows-PC og ditt nettverk er satt opp. Start med å få hjelp av din IT-avdeling, slik at en Windows-bruker med administratorrettigheter logger midlertidig inn for å installere Cryopak Console Pro Software (se spørsmål 5). Deretter kan du logge inn som en vanlig Windows-bruker, åpne programmet Cryopak Console Pro Software og programmere temperaturloggerne i henhold til brukerveiledningen (se spørsmål 4). Dersom det oppstår problemer når du bruker Cryopak Console Pro Software slik, bør du sjekke om programmet istedet virker fint når en Windows-bruker med administratorrettigheter tester programmet. Din IT-avdeling kan også hjelpe med å svare på dette spørsmålet.
7. Hvor kan jeg laste ned Cryopak Console Pro Software?
Cryopak har lansert nye nettsider (oppdatert 05/08/2021), og dette betyr at nettadressen for å laste ned programvaren har endret seg i forhold til hva som stod den første utgaven av bruksanvisningen. Korrekt nettadresse for nedlasting av Cryopak Console Pro Software er: https://www.cryopakdigital.com/software/
8. Hvorfor er stopp-knappen deaktivert?
Ved vanlig bruk av temperaturloggeren er stopp-knappen deaktivert. Dette er helt normalt, og standard prosedyre under logging av temperaturkritiske forhold. Hensikten med dette er å unngå at en bruker ved en feiltakelse kommer borti stopp-knappen, og at man går glipp av verdifull logginformasjon. FHI og Helsedirektoratet anbefaler at stopp-knappen er deaktivert.
9. Har temperaturloggeren et lydsignal ved utløst alarm?
Nei, alarmene på temperaturloggeren gis kun som visuell informasjon på displayet. Dersom «High alarm» eller «Low alarm» lyser i displayet, betyr det at temperaturloggeren har målt temperaturer over 8°C («High alarm») eller under 2°C («Low alarm»). Vi har et stort utvalg av temperaturloggere, og vi tilbyr andre typer temperaturloggere som kan gi både akustisk og visuelt alarmsignal, samt automatisk varsling på SMS eller e-post. Kontakt oss gjerne om du vil høre mer om hvilke andre typer temperaturloggere vi tilbyr.
10. Hvor kan jeg finne mer informasjon om temperaturloggere fra Cryopak Digital?
LabMo AS er autorisert norsk forhandler for Cryopak Digital. Vi har et stort utvalg av temperaturloggere, og du kan lese mer om dette i artikkelen Presise temperaturloggere fra Cryopak. Ønsker du å høre mer om temperaturloggere vi tilbyr eller ønsker du et pristilbud? Kontakt vårt kundesenter, så hjelper vi deg gjerne.
Denne siden oppdateres jevnlig, og flere spørsmål og svar vil snart bli tilgjengelig.
Dersom du fremdeles har spørsmål eller lurer på noe, kan du kontakte vårt kundesenter på følgende e-post adresse: support@labmo.no